8 octombrie 2012


Da domle! M’am hotarat, m'am hotarat sa nu ma hotarasc deloc. Dupa cum am mai spus inca de la sfarsitul anului scolar trecut am dilemma asta: eu unde dracu ma duc la facultate? La poli sau la medicina? Si uite asa am tot ramas cu dilema asta, dar acum m’am hotarat si m’am hotarat asa: dau la amandoua! Da, trebuie sa invat putin in plus…adica daca nu intru la medicina asta e invat biologia de a 11’a degeaba si daca intru la medicina asta e am invatat mecanica si m’am chinuit putin si la mate degeaba. Dar nu’i bai. Cum? Pai…m’am decis sa invat fizica foarte bine…si la admitere la medicina sa dau examenul la fizica nu la chimie. Si la poli si la medicina se dau 3 capitole ale fizicii: termodinamica si electricitatea sunt comune, diferenta este ca pentru medicina trebuie sa invat si optica si pentru poli trebuie sa invat si mecanica. Mai pe scurt trebuie sa invat toata fizica, dar 2 o sa le invat oricum pentru bac si pe celelalte 2 o sa le invat in timp si o sa le aprofundez in perioada de dupa bac pana la admitere.
Matematica o invat oricum pentru bac ca e materie obligatorie…si ca sa nu pierd exercitiul o sa mai lucrez cateva exercitii tot in perioada aia de dupa bac pana in admitere. Si ramane biologia…la biologie o sa ma concentrez si anul asta(pentru ca se da adminitere doar din clasa a 11’a) si o sa aprofundez evident tot in perioada aia. Si acum o sa ziceti ca vreau sa fac prea multe in perioada de dupa bac pana in admitere, dar nu cred…adica la fizica si la mate totul tine de exercitiu…cu cat lucrezi mai mult cu atat lucrurile par mai simple pentru ca se bazeaza pe logica…trebuie sa stiu cateva teoreme si aia e si teorie pentru medicina, dar daca stiu teoria automat stiu si formulele, deci trebuie sa lucrez sa aprofundez. La biologie este de invatat, de toceala…si o sa invat sistematic…o sa’mi impart caietul si o sa invat in fiecare zi cate ceva, iar la sfarsitul zilei ma verific cu tot ce am invatat de la inceput pana in ziua respectiva sa ma asigur ca nu uit pe parcurs.
Si dupa ce dau admiterile…unde intru la fara taxa acolo raman…daca intru la cu taxa la amandoua o sa ma gandesc atunci din nou…probabil la poli…dar daca intru la fara taxa la amandoua(lucru putin probabil…adica sa fim putin realisti,nu?) o sa raman la medicina. Dar mai probabil este sa intru la una la cu taxa si la una la stat…adica cel putin asa sper eu.
Si gata cu decizii, cu stress, cu ganduri ca trebuie sa ma hotarasc mai repede ca anul asta e foarte important daca aleg medicina…acum ramane sa ma axez pe biologie si fizica…si am sanse sa intru la amandoua. Nu prea au nicio legatura…defapt nu au absolut nicio legatura, dar asa imi place mie sa ma duc la extreme

12 comentarii:

  1. Nu stiu daca asta e cea mai buna metoda de a alege facultatea..si ma refer la cantitatea de materie de invatat! dupa 10 ani de la terminarea facultatii iti spun ca imi pare rau ca am dat la poli! intotdeauna un inginer va avea salariu mic, ii va fi greu sa ocupe posturi de conducere chiar daca e bine pregatit, pt ca se va lovi de replica "stii..esti doar inginer!".Apoi e greu sa treci de la un domeniu la altul, chiar daca esti om capabil, pt ca iar te lovesti de "specializarea intr-un anumit dpmeniu".
    Ar trebui sa alegi meseria care iti face mai multa placere! am atatia colegi de-o varsta cu mine care spun toti in cor ca ar da la alta facultate daca ar fi sa aleaga din nou, si asta doar din pricina serviciului! facultatea tine 5 ani, ce faci apoi prins intr-un labirint fara scapare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai mult ca sigur nu e cea mai buna metoda, dar la alta nu reusesc sa ma gandesc:| a trecut cu aproximatie 1 an si eu tot nu m'am decis...asa ca o sa dau la amandoua.

      Ștergere
  2. Nu-mi permit sa-ti dau sfaturi. De fapt nimanui nu dau. Doar pot spune ca pentru medicina trebuie invatat foarte mult. Daca pentru Poli merge si mai asa...ca stiu cam cum sta treaba avand cunostinte ai caror copii au intrat chiar anul asta, la medicina, la fel am cunoscuti cu copii care au dat acolo. Cei pe care-i stiu ca au intrat au "reusit" la taxa...dar asta nu e usor fiindca taxa e cat e si ei sunt foarte multi, toti cei cu medie peste 5 au fost bagati la taxa. Daca au fost dispusi sa plateasca taxa...
    Nu stiu ce sa-ti spun mai mult. Daca te simti in stare sa incerci la ambele eu iti doresc putere de munca. Deocamdata ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sper sa reusesc:d Si eu am cunostinte si la poli si la medicina...si e mult de invatat la ambele..la medicina ceva mai mult intr'adevar, dar acum vedem ce o sa fie. Cat despre taxa..daca nu intru la niciuna la stat (desi eu sper sa nu fie cazul asta) o sa aleg politehnica

      Ștergere
  3. Nici baiatului meu nu vreau sa ii dau sfaturi, il las pe el sa aleaga, pentru ca este vorba de viitorul lui. Important este sa alegi ceea ce te atrage mai mult, pentru ca vei practica probabil toata viata acea meserie si daca nu iti place...
    Eu oricum iti tin pumnii si iti doresc sa ai puterea de a duce la bun sfarsit planurile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asa spun si ai mei...ca nu imi spun ei unde sa ma duc, ma duc unde vreau. Si eu sper sa reusesc ce mi'am propus acum

      Ștergere
  4. E bine sa dai la doua facultati:d
    Si eu am vrut sa fac asta dar mai nou nu stiu unde sa dau insa eu mai am 4 ani pana la facultate :d

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu mai am si anu viitor, dar pentru medicina a 11'a e foarte importanta...deci trebuia sa ma decid anul asta, dar m'am decis sa nu ma mai decid deloc si sa dau la amandoua...sper sa fie bine:))

      Ștergere
  5. Mai bine dai la Jurnalism:)):)) Oricum, degeaba te gandesti de pe acum, hotararea iti va fi luata in ultimul moment, exemplu eu. Pe parcurs vei vedea mai bine unde sa dai sigur. Eu iti urez succes oriunde si sunt sigura ca te vei descurca;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea ma pasioneaza jurnalismul desi cateva persoane mi'au zis ca m'ar vedea acolo :)). Asa am zis si eu ca nu trebuie...dar daca ma hotarasc ca vreau medicina imi trebuie biologia de a 11'a si daca vreau sa dau la chimie la fel imi trebuie chimia de a10'a si a 11'a. Mersi frumos:)

      Ștergere
  6. Nu are rost sa faci jurnalism, nu te ajuta la nimic! cu greu reusesti sa te angajezi undeva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In optiunile mele se numara poli si medicina, dar fiecare are pasiunile lui:)

      Ștergere